[av_one_full first min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’]
[av_textblock size=” font_color=” color=”]
[vc_row][vc_column][ivf video_url=”https://www.youtube.com/watch?v=77gPai1yC7A” frame=”mbp” bgd=”3596″ icon=”arrow75″ icon_color=”#ffffff”][/vc_column][/vc_row]
[/av_textblock]
[av_button label=’Lees meer over deze tool’ link=’manually,https://jelledrijver.nl/designerr’ link_target=’_blank’ size=’large’ position=’center’ icon_select=’no’ icon=’ue800′ font=’entypo-fontello’ color=’orange’ custom_bg=’#444444′ custom_font=’#ffffff’]
[av_textblock size=” font_color=” color=”]
Een ebook maken van je Blogposts of pagina’s in 30 seconden!
Content is King! Roepen (vooral Amerikaanse) internet marketeers vaak. En ja, content is super belangrijk. Content marketing zorgt er onder andere voor dat je in contact komt met mensen die jou nog niet kennen maar jou door jouw content leren kennen. Eerder dit jaar sprak ik uitgebreid met Bob Oord over B2B Content marketing voor de Frankwatching podcast. (Dit gesprek kan je terugluisteren via de player onder aan deze pagina).
Content kost tijd!
Een van de grootste bezwaren die ik hoor op trainingen is dat content produceren zo verschrikkelijk veel tijd kost. En dat is ook zo… kan het niet mooier maken dan het is. En zeker als je goede content wilt produceren dan gaat daar een hoop tijd en moeite in zitten. (Tenzij je het uitbesteedt natuurlijk). Echter, veel ondernemers en marketeers die de tijd en moeite nemen, zetten die content vervolgens maar één keer in. En dat is zonde!
Diverse vormen van content inzetten op meerdere platformen
Als ik bijvoorbeeld een video interview opneem, plaats ik die op Facebook en YouTube. De audio haal ik onder de video weg en publiceer ik op verschillende podcast kanalen. Denk aan iTunes, Soundcloud, Stitcher Radio, TuneIn, double twist etc. Allemaal andere websites met daarop mijn podcast én bij behorende shownotes. Oftewel een stukje tekst met info over de podcast, mijn gast, een backlink naar mijn blog én mijn contact gegevens.
Op mijn blog embed ik namelijk ook weer die video vanuit YouTube en embed ik de podcast vanuit mijn Podcast management software. Ook schrijf ik (met de WebTextTool) een blogpost over het gesprek dat ik had met daarin vaak nog wat extra informatie, afbeeldingen en linkjes.
Deel die content gerust vaker dan één keer!
Ga eens na welke content je de laatste 2 jaar geschreven hebt en beoordeel eens in welke mate het ook nu nog steeds een goed stuk zou zijn? Dikke kans dat daar artikelen bij zitten die ook vandaag de dag nog super relevant zijn. Desnoods met wat kleine aanpassingen en deel die gewoon nog eens met je doelgroep. Grote kans dat veel mensen het nog nooit hebben gezien of het al weer vergeten waren.
Bundel blogposts / content tot een ebook
Wat ook een prima techniek is is om je content te bundelen tot een ebook (.pdf) om dat vervolgens te verkopen of weg te geven bijvoorbeeld in ruil voor naam + email (<- dat kan heel dan overigens weer heel makkelijk met behulp van OptimizePress 2.0.) Maar ook dat kost knetter veel tijd. Je moest een designer inhuren en over InDesign beschikken óf héél handig zijn met Word. EN dan exporteren naar PDF en bidden dat alle linkjes het blijven doen en alles op zijn plek blijft staan.
Een ebook maken van je blog posts
Nu heb ik een tool gevonden waarmee ik in 30 seconden een goed uitziend ebook maak op basis van een of meerdere blogposts. Eventueel kan je een en ander nog aanpassen of tweaken en dan hoppa! Exporteren naar PDF en je bent klaar om hem te verspreiden. Meer informatie over deze tool? Klik hier. (aff.)
[/av_textblock]
[av_codeblock wrapper_element=” wrapper_element_attributes=”]
[/av_codeblock]
[/av_one_full][av_social_share title=’Deel dit stuk’ style=” buttons=” share_facebook=” share_twitter=” share_pinterest=” share_gplus=” share_reddit=” share_linkedin=” share_tumblr=” share_vk=” share_mail=”][/av_social_share]
[av_hr class=’short’ height=’50’ shadow=’no-shadow’ position=’center’ custom_border=’av-border-thin’ custom_width=’50px’ custom_border_color=” custom_margin_top=’30px’ custom_margin_bottom=’30px’ icon_select=’yes’ custom_icon_color=” icon=’ue808′ font=’entypo-fontello’]
[av_comments_list]
[av_postslider link=’category,85,80,81,108,97,42′ columns=’3′ items=’9′ offset=’0′ contents=’excerpt_read_more’ preview_mode=’auto’ image_size=’portfolio’ autoplay=’yes’ interval=’5′]